fredag 9 januari 2009

Nähä - så bra var det inte

Det där med att förinställa ugnen så att den skulle gå igång på ett visst klockslag - det gick inte! Synd, men världen lär inte gå under ändå. Och för mig som är morgonpigg borde det inte medföra några större problem. Jag är nog mest smittad av Sören och alla hans små tekniska finesser. Han håller på och kopplar ihop varenda maskin i hela vårt hus. Allt kan snart snacka med varandra (självklart trådlöst) förbehållet ugnen och kylskåpet - än så länge. Han löser nog det också på sikt om jag känner honom rätt. Och då kommer jag att få ett sms från kylen som säger att mjölken är slut och att det var länge sedan vi hade nån mozarella hemma eller nåt liknande. Och ugnen kommer vid det laget, trots att den då fungerar med förinställning, ändå att skicka mig ett sms och höra om vi kommer hem i utsatt tid så den vet när middagen ska vara klar.
Nej, undrens tid är nog ännu inte förbi ska ni se.

Inga kommentarer: