torsdag 20 maj 2010

Circus time





Ikväll har jag fått följa med Dennis och Anton till deras skola och se på skolans vårföreställning - Circus time. En föreställning med ungar från jordens alla hörn som på klockren engelska (som då inte är allas modersmål) framförde en grandios cirkusföreställning. Och innan vi gick dit fick jag göra läxan med Anton. Han läste en bok på engelska för mig. Sååå duktig! Han läser lätt somen plätt på engelska och har bara varit här sen i januari. Man blir både förundrad och avundsjuk över deras enorma förmåga att lära ett nytt språk. Respekt killar!




Nu är cirkusen slut - och Anton också.
Sov gott grabbar och tack för idag!




Imorgon ska Jeanette och jag först följa med Anton och hans klass på utflykt och sen ska jag och Jeanette till "vad-det-nu-heter" och beställa en kappa till mig som ska sys upp efter mina mått (som jag inte kommer att lägga ut här).

Inga kommentarer: