onsdag 23 april 2008

Mitt underbara kök

För ett och ett halvt år sedan flyttade jag och min och alla våra barn till ett nytt hus. Lite av en utmaning var det allt. Vi flyttade nämligen ihop delar av två gamla familjer och det kan ju gå precis hur som helst. Nu har vi haft en stor portion tur, men mycket beror säkert på oss och våra härliga barn, för vi trivs allihop i nya huset.



En av de saker vi gjorde när vi flyttade var att renovera en del. Eller rättare sagt en hel del - mao hela huset. Men det jag älskar mest i det här huset är definitivt vårt kök. Det är stort och rymligt (behövs eftersom vi är två vuxna och 6 barn när alla är på plats) och inspirerar verkligen till att vara där. Det här är min fristad och efter att under flera år knappt inte ägnat mig åt matlagning och bakning alls har det här köket blivit min alldeles speciella fristad. Jag vet knappt inget som är så rofyllt som att få ägna all den tid jag vill åt att baka och laga mat. Jo, en sak till och det är trädgården. Där kan jag också hitta ett absolut lugn, och totalt tappa bort tiden, om jag får rota runt som jag vill.



Jag hoppas kunna dela med mig lite av smaker och dofter från köket. Och vem vet det kanske blir lite från trädården också.



Inga kommentarer: